Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 31 juli 2017

Åter till ordningen!

Nu är det snart dags för öppning av Torvan igen. På lördag och söndag den 5-6 augusti har vi öppet kl. 11-13 och det ska bli jätteroligt att sätta igång igen!


En vallmo som alltid dyker upp här på Torvan varje år! En favorit!

Jag har faktiskt hunnit en del av mina planerade sommarprojekt. Bambuhäcken vid huset, nära garaget, är planterad och den ena blötbädden är påbörjad. Den gigantiskt stora plåtkrukan är på plats, fylld (det tog två och en halv dag) och i den finns också växter planterade. När man kommer så långt att man kan plantera, ja det är nog det roligaste i alla fall, trots att anläggning och plantering också är skoj.


Pipranka








Välkomna till Torvan på 
lördag och söndag 5-6 augusti
kl. 11-13!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar