Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 6 januari 2017

Nytt år och nya växtdrömmar!

Gott Nytt År! Hoppas att ni alla har haft en härlig höst och lugna sköna helger!

Jag ber om ursäkt för att jag har varit så extremt inaktiv här på bloggen men nu ska jag skärpa till mig. Jag har haft en lång period fylld av förberedelser inför nästa växtsäsong, men jag har jobbat i lugn takt. Nu är växtbeställningarna klara och jag kan lova er att det finns mycket trevligt på årets "meny". 

En pytteliten del av "menyn":


Anemonella thalictroides 'Oscar Shoaf'


Soldanella pusilla x carpatica 'Spring Symphony'


Geranium argenteum



Jag har spenderat ett par dagar med växtbeskrivningar av de växter som ska fylla borden i år, men jul- och nyårshelgen har varit fylld av trevlig samvaro med barn och barnbarn. 

Jag är för närvarande nöjd med att världen är vit där utanför och det är verkligen inte något som jag brukar säga, men eftersom det är förskräckligt kallt så är jag tacksam för det vita täcket som ligger ovanpå växterna. Allt det som står i krukor är extra känsligt och snön isolerar fint mot kylan.

Hoppas att denna helg blir extra vilsam för oss alla, så att vi står rustade mot de lite slitsamma vardagarna i januari.

Vi hörs snart igen!
/pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar