Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 12 januari 2017

Besvärligt läge, säger de på väderleksrapporten!

Men jag har precis suttit en stund och tittat på vårbilder från trädgården och jag är alldeles uppfylld av VÅR. Tänk så mycket underbart som väntar oss! 



Jag sitter ofta och tittar på min foton. De är så lättillgängliga när man har dem i datorn. Bara några knapptryckningar, så är det vår eller sommar! En kopp kaffe och en längtans årstid, så blir dagen ännu trevligare!



Vit Anemonella thalitroides, sippruta, som frösått sig. Olika varianter av Anemonella thalictoides kommer att finnas till försäljning i år.



Min favorit-vitsippa just nu, Anemone nemorosa 'Thekla'









Lewisia tweedyi, praktlewisia. Kommer att finnas till försäljning.




Lathyrus vernus, vårärt. En underbar växt tycker jag! Den frösprider sig ganska duktigt och det blir många olika färger på plantorna. När blomtiden är slut står plantorna stadiga utan att lägga sig. Finns också till försäljning.


Vi har mycket trevligt att vänta på! 
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Hm...

2 kommentarer:

  1. Jag längtar redan efter allt det underbara som vi vet kommer. Snart har halva januari gått så det är bara lite kvar innan vi är där. Snart är det trädgårdsmässa också, jippiii. Vi hörs. Carita

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Carita och Bertel! Den där trädgårdsmässan är så bra att ha att se fram emot! Det är mycket planering inför den och då försvinner januari och februari snabbt. Väldigt praktiskt! Kram!

    SvaraRadera