Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 1 juli 2016

Tusen trädgårdar! Trädgårdsfest igen!

På söndag är det dags för Tusen trädgårdar igen! Det var två år sedan sist och nu öppnar många, många sina trädgårdar igen, för alla som vill komma och titta. Och Torvan trädgård är så klart också öppen!


Jag har rensat bort massor av ogräs! Nog finns det en hel del ogräs kvar men det är fint i trädgården nu, tycker jag själv. Vid växthuset är det som vanligt. Massor av krukor, men där ska ni ju inte gå, ni ska ju titta i själva trädgården. 





 Armeria colorata, triften, är som allra vackrast nu! De ljust rosa blomsamlingarna svävar på låg höjd över den smala bladen.




I de runda plåtringarna, nedanför den stora honungsrosen, finns Sarraceniorna, flugtrumpeterna. 

Detta är sista helgen vi har öppet, innan vi stänger för en liten högsommarpaus.
Öppet lördag 11-15
 Öppet söndag 10-17  TUSEN TRÄDGÅRDAR

Och efter en liten paus, öppnar vi 6-7 augusti igen. 


Välkomna till Torvan!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar