Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 24 oktober 2015

Höstglöd

Hösten är underbar! Det är otroligt vackert i trädgården och lönnarna är fantastiska! Jag var lite orolig igår eftersom det blåste ganska ordentligt. Det är så synd om alla löv faller till marken. Det gjorde de inte och man kan njuta ett tag till.


Acer palmatum 'Koto no ito'



 Höna Pöna

Förra helgen var jag i Borlänge och hösten hade kommit lite längre där. Där fanns ganska många nakna träd.

Hösten har varit fantastiskt solrik och låång i år och det är vi tacksamma för. Fast igår tog jag en tur till skogen och då blev jag lite besviken. Det har kanske, trots allt, regnat lite för lite i höst. Det fanns inte så mycket trattkantareller som jag hade hoppats på. Det hade ju faktiskt kunnat regna hela nätterna!



Acer palmatum 'Garnet'



Acer pseudosieboldianum






 En frökolv från en Arisaema har ramlat och ligger som en stor juvel i rabatten.




 Anemone 'Wild Swan' blommar fortfarande och det har den gjort sedan i juli. Undrar om knoppen hinner att slå ut? Vi har haft ganska många frostnätter men detta är en kämpe! Klart odlingsvärd!







Höstbjörk



 Acer palmatum 'Dissectum'







Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar