Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 22 augusti 2015

Solsken och öppet på Torvan!

Det är extra trevligt att ha öppet på Torvan sådana här underbara sensommardagar! Solen skiner och jag längtar ut i trädgården!




I trädgården just nu, Anemone 'Wild Swan'

Om du planerar ett besök på Torvan kan det vara klokt att komma denna helgen för nästa helg kanske jag har stängt. Inget är bestämt än men jag skriver som vanligt här på bloggen om det blir så. På hemsidan kommer det också att dyka upp en blänkare.

Det finns massor av växtstöd hemma för er som har rosor och annat som växt över sina bräddar. Många har hört av sig, även under sommaren för att höra om vi har stöd hemma. Det har vi! Välkomna att komma och titta och köpa.


På växtborden finns bland annat:


för stenpartiet, Lewisia cotyledon.




Massor av underbara dagliljor!




Massor av underbara alunrötter!


För lunden, några få krukor av Deinanthe caerulea


På växtborden har jag dukat upp med trevligheter, och handskar har jag i förrådet. Prydnader och växtstöd i form av läckra och rostiga figurer på pinnar från Two Faces finns här också, för att inte tala om de fina sakerna för trädgård som jag har köpt in från Mr Fredrik.



 Jag har lekt lite i ett av mina tråg.


Välkommen till Torvan 
lördag och söndag
kl. 11-15


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar