Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 3 maj 2015

Sköna maj, välkommen!

Det har varit en trevlig helg även om den har varit lite för kylslagen för att vara perfekt. Jag hade förväntat mig dagsregn under gårdagen, men så blev det som tur inte. Några små yttepytte regnskurar blev det, men det var knappt att jackan blev våt. Det blåste desto mer!

Idag har solen lyst hela dagen. Underbart!


Anemone nemorosa 'Green Fingers'




En söt ljusgul viva som jag glömt namnet på.


För mig är trädgårdssäsongen igång på allvar, eftersom jag har öppnat Torvan. Det känns fint att vara igång igen och väldigt trevligt att träffa "gamla" och nya kunder!

Det är mycket att göra där ute när det gäller vårsysslorna. Jag har ett antal säckar med kogödsel som ska läggas ut och det borde naturligtvis ha varit gjort för länge sedan. I veckan som kommer, tror jag att Gunilla, min fantastiska hjälpreda, kommer igen. Då ska vi lägga ut den extra näring som växterna behöver.



Trillium chloropetalum



Den här bilden visade jag i förra inlägget och så skrev jag att blomman inte är så märkvärdig. Men det stämmer verkligen inte!!Trillium rugelii x vaseyi har en blomma som passar fantastiskt bra tillsammans med de häftiga bladfärgerna!




 Den är en skönhet!



Ett av årets nya trädgårdspynt som finns till försäljning på Torvan.

Det har blivit många timmar utomhus denna helg. Härligt, men också tröttande! Det känns rätt skönt att sitta här i TV-soffan just nu! Snart är det dags att krypa i säng!
Sov gott!
/hälsar pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar