Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 3 april 2015

Glad Påsk!

Fast så får man kanske inte säga på långfredagen? Jo, jag säger det i alla fall, Glad Påsk!





 Långhelg och lite ledighet, inte så dumt! Äta gott och mysa tillsammans med familjen, härligt! Sedan kommer det att spenderas en hel del tid ute i växthuset. Jag har fortfarande massor av plantor som ska krukas och smhi säger att det ska bli regn och snöblandat. Det blir nog lagom att stänga in sig i växthuset.



Påskhyacint! Denna underbara hyacint är gräddgul och jag fick flera kvar efter trädgårdsmässan. De ska planteras i påsk! 




Var så goda! En liten späd påsknarciss!



2 kommentarer:

  1. Glad Påsk på dig också, ha det så skönt i växthuset, om det blir regn. Prognoserna är lite opålitliga precis som vädret. Hoppas du tagit igen dig nu efter mässan. Det verkar som din monter var väldigt populär, besökarna saknar mera växtförsäljare har jag läst., Ha en fin helg. Carita o Bertel

    SvaraRadera
  2. Tack! Ha det riktigt skönt ni också!
    Kram!
    pia

    SvaraRadera