Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 5 mars 2015

Sol och kaffe

Igår rensade jag årets första ogräs. Men bara på en liten plätt där ingen snö fanns kvar. Bara för att...

Det var så trevligt att stå där på knä och rensa och som grädde på moset så trängde solen dessutom undan molnen en liten stund!

Idag sken solen från en klarblå himmel och det var väldigt lockande att gå ut och fortsätta att vårstäda lite. Men det blev tyvärr bara en lat kopp kaffe på altanen i solen! Inte heller så illa faktiskt.



Nästa vecka får jag leverans på de barrväxter som jag har beställt i år.



Larix 'Stiff Weeping'


2013 hade jag också leverans av barrisar. Det är superkul när de kommer och egentligen vill man behålla alla själv, men det går ju inte! Torvan är inte så stor.



Nu ser vi fram mot en trevlig fredag!




2 kommentarer:

  1. Just det - jag skulle ju kolla på din barrlista :-)
    Jag har också börjat rensa litegrann, det går ju inte att låta bli när vädret är som det är och när det kliar så i fingrarna. Tiden räcker inte till till allt jag vill göra där ute, men någon timme varje dag hjälper lite grann i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Toppen att du kan unna dig en stund då och då! Har all snö smält hos er?
    Kram!

    SvaraRadera