Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 28 februari 2015

Vårjobb

Snön smälter med raketfart. Tja, kanske lite överdrivet, men det går faktiskt ganska snabbt. Åh, vad jag hoppas att det inte kommer att snöa mer!

På facebook ser jag att många trädgårdsvänner i Sverige har blommande lökväxter men det har inte jag, inte än. Här ligger fortfarande snö där jag har mina tidiga lökväxter, men snart...




I år kommer Muscari neglectum, mörk pärlhyacint, att dyka upp i mina rabatter och jag kommer också att ha några krukor med mig mig till Nordiska Trädgårdar. Jag såg dem i Göteborgs botaniska trädgård förra våren och föll pladask!




Här är en bild på Narcissus bulbocodium var. conspicuus från förra året. De är ljuvliga och blomningen varar länge. Några få krukor av dessa kommer också att följa med till mässan Nordiska trädgårdar.

Idag ska jag, precis som igår, gå ut i växthuset och fortsätta att städa. Det är inget kul jobb och varje höst tänker jag att jag ska höststäda så att det bara är att sätta igång när våren kommer. Hittills har jag inte lyckats! Varje år står jag, under vecka 9, och röjer där inne. Som sagt inget toppenjobb men klart roligare jobb denna årstid än under hösten. Jag behöver ju växthuset nu!

Ha en härlig lördag!
önskar,
pia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar