Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 24 november 2014

Julmarknad på Hågelby, lördag-söndag 29-30 november, kl. 11-15

Nästa helg ska jag stå på julmarknad/julloppis på  Hågelby Gård (lördag-söndag 11-15) och det ska bli jätteroligt. Jag hoppas på mildväder så att jag ska kunna ha med mig en massa lyxiga amaryllisar och andra växter som hör adventstiden till. Några loppisgrejer kommer jag inte att ha med mig.



Mossnurrade hyacinter brukar jag ha med mig när jag står på julmarknader. De är underbara att lägga/ställa på ett fat. Det går till och med att hänga upp dem i ett snöre om man skulle vilja det. Att fukta mossan då och då räcker fint som skötsel.







Med ljus och lite hjälp från naturen kommer man långt i jul och adventstid. Lyktan står på vårt altanbord och bakom lyktan står ett stort träfat med vackra saker från skogen.





Förra året hittade jag en ny favorit bland amaryllisarna. Det är Amaryllis 'Lima'. Den är otroligt elegant! Igår var jag på jakt efter den. Det var julmarknad i blomsterhallen, partihallarna och där fanns SÅ mycket fantastiskt att njuta och lockas av. När jag tog upp kameran för att kunna dela med mig av till er så upptäckte jag att kamerans minneskort satt kvar i datorn här hemma. Väldigt IRRITERANDE!




En bild på de trähjärtan som jag köpte in och ska sälja till helgen. Nu ligger de hemma på köksbordet.

Ha en trevlig vecka! Nästa helg är det första advent!

Vi ses väl på julmarknaden på Hågelby Gård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar