Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 30 oktober 2014

Föredrag

Igår var jag i Eskilstuna hos trädgårdsamatörerna och höll det sista föredraget för det här året. Jag pratade, som så ofta, om nyttan av att konstruera blötbäddar i trädgården.


Det kändes lyxigt att komma till Eskilstuna, av flera anledningar. De höll till i det fina ABF-huset som låg vid det alldeles nyinvigda Fristadstorget. Synd att det var mörkt för torget var snyggt! Det otroligt häftiga konstverket såg jag i alla fall!

Konstverk!

Det var lite trassligt med urlastningen av de växter som jag hade med mig men jag körde in på det fina torget och sedan fick jag fantastisk hjälp med att bära in plantbackarna. De är SÅ schysta, trädgårdsamatörerna i Eskilstuna!

Lyxigt kändes det också att få köra min fina nya bil till Eskilstuna. Det var min första, lite längre, körtur med nya bilen.

Nu ska jag koncentrera mig på att kruka de växter som ännu inte är krukade, höststäda lite mer i trädgården och börja drömma om våren.









Acer palmatum 'Inaba Shidare' är den av mina japanska lönnar som har starkast höstfärg.



Metasequoia glyptostroboides har en ljuvlig färg nu i slutet av oktober!

Idag skiner solen och jag är på väg ut i trädgården. 

Trevlig allhelgonahelg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar