Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 22 september 2014

Sola i Karlstad

En jättehärlig helg har passerat. I lördags var jag hos trädgårdsamatörerna i Värmland, i Forshaga församlingshem och berättade om mina blötbäddar. Solen sken både utomhus och inomhus! Jag hade en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans med värmlänningarna.



Arum maculatum 'Rune', munkhätta

Ibland slås man av hur liten världen är! Jag träffade flera av mina Irlandskompisar. Vi var ju ett gäng trädgårdsamatörer från olika delar av landet, som i början av maj åkte till Irland för att titta på trädgårdar. Dessutom träffade jag Roland, en trädgårdskompis från Stockholm, och en trädgårdsamatör som var granne med min mammas bästa väninnas, son. Hängde ni med i det där?



Att måla med höstljung, Calluna vulgaris

Att köra bil en lördagskväll är en höjdare. Det var väldigt lite trafik och det var en bekymmersfri körning till Örebro, men sedan blev det lite jobbigt, för mörkret hade fallit och dessutom så låg dimman otroligt tjock i alla sänkor.



Blechnum spicant, kambräken, en underbar ormbunke!

Gårdagen, söndagen, visade sig också bli en mycket trevlig dag. Det var sista öppet-dagen för Torvan för denna säsong och jag hade många kunder. Så många att jag tyvärr inte hann fika med mina kompisar som hade med sig fikakorg. Nästa gång tjejer, då ska vi fika!



Euonymus planipes, körsbärsbenved

Jag vill passa på att tacka alla mina trevliga kunder för denna säsong! Hoppas att vi ses till våren igen!

Även fast Torvan nu har stängt, så kommer jag att fortsätta att blogga och jag hoppas att ni fortsätter att läsa!






2 kommentarer:

  1. Klart att vi ses nästa år igen! Och vem vet, kanske på något föredrag under vintern också? (åtminstone ett föredrag:-) Tack för den här säsongen och alla fina växter som har fått flytta in här!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Ja, ett litet föredrag blir det ju, minst ett!

    Stort tack för denna säsong Nora! Vi ses snart igen! Kram!
    /pia

    SvaraRadera