Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 31 augusti 2014

Mer kalashelg

Det blev verkligen en kalas-lördag! Det är otroligt så mycket trevligt folk det finns i Uppsala! Så många härliga möten jag hade.



Det var mycket folk i Uppsala botaniska trädgård. Man kunde handla mat i ett stort tält. Där fanns god ost, marmelad, charkuterier. Grönsaker, honung och annat smaskigt kunde man också köpa. Sedan fanns det ju självklart massor av spännande växter att hitta, Trädgårdsamatörerna sålde ju!

Jag hann titta på Ikebana-utställningen, till all lycka. Jag smet från mitt försäljningsstånd och jag var borta ganska länge. Ikebana är ett annorlunda och spännande synsätt när det gäller växter och naturmaterial.

Jag har lagt in några snabba bilder från utställningen så att ni ska kunna tjuvkika. Jag ska redovisa bättre med konstnärernas namn vid ett annat tillfälle.










Jag såg en bok om Ikebana-konsten och jag tror att jag ska köpa den trots att den är på franska. För tusen år sedan läste jag franska, även om jag har glömt det mesta. Det är 35 år sedan som jag pratade franska så... men kanske jag kan tvinga mig själv att förstå en del.

Det blir nog en kalasdag idag också, även om något stillsammare sådan. Solen skiner och luften är "hög". Jag ser fram emot att öppna Torvan om någon timme.

Idag kan ni shoppa vår- och försommarblomning i form av en massa spännande lökar och knölar.

Välkomna till Torvan idag söndag, kl. 11-15!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar