Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 10 maj 2014

Väder för kläder


Trillium rugelii x vaseyi

Det är ett ganska eländigt majväder. Det är kyligt och det har regnat en hel del men detta gör att man kan njuta av vårblomningen länge. På med storjackan och ut och njut.




Anemonella thalictroides 'Shoaf's Pink'







Magnolia stellata 'Rosea King'



Tulipa montana 



Igår eftermiddag såg man faktiskt lite av blå himmel. Här är skruvlärken Larix kaemperi 'Diana' i eftrmiddagsljuset. 

Ha en riktigt trevlig helg trots vädret!
hälsar pia

1 kommentar:

  1. Med långkalsonger och fleecetröja kommer man långt även om det är kallt. Och om man dessutom gräver får man ju upp någon sorts värme:-)
    Jag har varit ute hela dagen idag och bland annat planterat den fina Thujan jag köpte hos dig förra helgen!
    Kram!

    SvaraRadera