Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 28 april 2014

På torsdag 1 maj öppnar Torvan

Så var trädgårdsmässan i Kista över. Stort tack alla ni som har handlat av mig och Per från Kullagården dessa dagar! 

På torsdag, den 1 maj, öppnar jag Torvan. Och jag håller öppet torsdag-söndag kl. 11-15 denna vecka men sedan tänker jag krångla till det. Nästa vecka har jag öppet på fredag och sedan åker jag till Irland med trädgårdsamatörerna. Mannen stannar hemma och vattnar alla växter men Torvan kommer att vara stängd en vecka.

Kolla hemsidan för öppettider för säkerhets skull, innan ni kommer!

Jag ska snart gå ut och fota vad som har hänt i trädgården under dessa dagar som jag har varit upptagen med trädgårdsmässa men jag lägger in en repris så ni får något att titta på tills det kommer nya bilder. Jeffersonia dubia, den blå presidentsippan har slagit ut nu men på bilden nedan står den fortfarande i knopp.


Ha en riktigt härlig dag! På smhi säger de att solen ska skina på oss idag men inte imorgon.

Carpe diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar