Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 6 januari 2014

Växternas hemliga liv

Igår åkte julen ut, eller i alla fall granen.




 Den såg inte kul ut alls! Så tidigt har vi faktiskt aldrig slängt ut vår gran. Vi har alltid väntat någon vecka till, in i januari. Undrar när vår gran höggs? Mannen tror att det var i somras! Och nu kan ni säkert gissa hur den såg ut.




Småtomtarna, som jag gjort själv, får kliva ner i sin låda idag. Nu känns julen dammig och jag vill ha vår. Jag tror knappast att jag är ensam om det men vi måste allt vänta lite till innan den är här. Nu måste vi låtsas vår ett tag innan den kommer på riktigt. 





Jag tycker i alla fall att det är underbart att se marken där ute. Ja, jag vet, att det är så mörkt eftersom vi inte har någon snö men DET ÄR DET VÄRT! Om man vill se snö så är det ju bara att sätta på TV:n. Där är det snö hela tiden, känns det som. Hur mycket skidsport kan man sända egentligen? Det finns tydligen inga begränsningar. 

Jag vill istället ha fler program som Växternas hemliga liv (på Kunskapskanalen),
 tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar