Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 3 januari 2014

Ja tack! En balkong till!

Jag har sagt ja till att designa och bygga en balkong på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar ... igen! Lite galet är det allt, för det är mycket jobb, men det är så jättekul så jag gör det igen!

Här kommer bilder från förra årets balkongäventyr. Här är 

Växtentusiastens lilla torva





Det krävdes många turer med min lilla Skoda för att få grejerna på plats.






De stora plåt-trågen och en hel del annat, hade Per Johannesson från Kullagården med sig från Falköping (och det var naturligtvis han som byggde och svetsade efter mina instruktioner) så de grejerna slapp jag tampas med i Skodan. Jättetack för allt, Pelle! 









Dessutom hade jag fantastisk hjälp av två underbara kompisar, Gun och Maria! De sparade mig många timmars arbete! Stort tack tjejer!




Klematistorn från Kullagården i Falköping, underbart praktiska eftersom de bara trycks ner i marken eller krukan. Klart!




Tak-kronorna som Per har gjort, finns att köpa av mig här på Torvan i Tullinge. Om man bor närmare Falköping än Tullinge, ja då är det dit man beger sig för inköp av växtstöd och takkronor

Torvan Trädgård är stängd för säsongen men du är så välkommen att höra av dig om du känner behov av ovanstående. Folk kan ju inte hjälpa om de fyller år mitt i vintern! 







Nu har jag börjat att planera för nästa äventyr och det handlar om att få ihop temat med utseende på balkongen men det är annat pyssel också. Logistik, tidsschema och mycket annat måste med i planeringen.

Vem tycker att vinter är vila från trädgårdstankar? 
Inte jag!



1 kommentar:

  1. Va roligt, Pia! Skall bli spännande att se resultatet så småningom!

    Vila från trädgårdstankar? Nej, det gör jag nog aldrig:-)

    Kram Nora

    SvaraRadera