Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 17 september 2013

Sommaren är slut.




Det är HÖST!



Luzula pilosa 'Igel'

Den kom snabbt och på sätt och vis överraskande, för förra veckan var det fortfarande sommar! Idag har det verkligen varit höst. Det har regnat mer eller mindre hela dagen och det har inte funnits någon sommarkänsla kvar alls. I fredags hade jag ändå lite hopp om att det nog bara var sensommar och jag var ute och föste undan nedfallna löv från plantorna under björken. Det blev så fint, så fint men på lördagsmorgonen när jag gick ut såg det likadant ut som innan jag städade på fredagen. Näe, mina vänner, det är kört! Det är höst på allvar nu!


 
 
 
Körsbärsbenved, Euonymus planipes, har sin bästa tid just nu. Vilka vackra frukter den har!




Glanskörsbäret, Prunus serrula är extra underbart under den tid då naturen är avlövad och naken. Då njuter man extra av den fantastiska blanka och färgstarka stammen!
 
 
Hösten är oåterkalleligen här men visst är väl hösten också en trevlig årstid?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar