Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 6 september 2013

Höst?

Sommaren är slut. Nu är hösten här! Nåja, om hösten kan vara så här underbar så får det gärna vara höst.

Hög klar luft och sol, är vad som väntar. September månad är härlig


Metasequoia glyptostroboides 'Goldrush' i en annan trädgård än här på Torvan. Tänk om jag hade placerat min egen Goldrush lite soligare! Den blir aldrig bränd av solen, sa trädgårdsägaren. Min egen är inte i närheten av denna ljuvliga färgexplosion!


På lördag och söndag är Torvan stängd. Välkomna nästa helg istället!
 

2 kommentarer:

  1. Jag tittar förbi nästa helg, hoppas att lökarna då har kommit?? :-) Sophia

    SvaraRadera
  2. Det har de! Jag ska packa dina lökar tills du kommer. Vi ses!

    SvaraRadera