Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 4 augusti 2013

Hyfs

Jag har tagit fram saxen och sågen. Vi har haft två riktigt varma dagar men jag har i lugn takt sågat av en del grenar. Resultatet är lite bättre siktlinjer. Men än har jag inte sågat färdigt!




 
 
 



Helt plötsligt insåg jag, efter att ha sett andras välskötta trädgårdar, att jag nog måste hyfsa till här och där.

Jag har också suttit och finklippt i skuggan. Mina tråg behövde snyggas till. Jag har bestämt att jag ska flytta några av trågen till ett bättre ställe och där skapa en trågteater. Jag behöver bara fundera lite på utformningen.







Vår Iza är oftast ute i trädgården när jag är det. Tyvärr kan vi inte ha henne lös eftersom hon inte riktigt är att lita på. Plötsligt försvinner hon om hon ser något intressant, exempelvis grannkatten, och då går det FORT! Hon har en löplina och verkar ganska nöjd med det men ibland trasslar hon in sig någonstans och då sätter hon sig snällt och väntar på att jag ska hjälpa henne loss.



Hoppas ni alla får en riktigt fin vecka, önskar Iza och pia!

 

1 kommentar:

  1. Va fin hon är, Iza! Det är mysigt att ha en liten fyrbent vän i trädgården:-)
    Kram!

    SvaraRadera