Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 10 maj 2013

Podophyllum 'Spotty Dotty' och annat till försäljning

 
Helleborus orientalis
 
Jag fortsätter att titta nära i mina partier för än ser det lite stökigt ut och all vinter är inte bortrensad. Men det börjar faktiskt att bli grönt nu.
 

 
Podophyllum 'Spotty Dotty', de asiatiska fotbladen, ser ut som lustiga parasoller just nu.

 
De finns till försäljning från och med imorgon och de kom till Torvan först idag. Först till kvarn...



Brunnera macrophylla 'Mr Morse' (brokbladig Kaukasisk förgätmigej), Gillenia trifoliata (Trebladsspira), Iberis sempervirens 'Schneeflocke'.

 I bakrunden står några av de 70-80 år gamla handdrejade krukor, som vår kände svenske klematiskung, Magnus Johnsons designade för sin plantskola i Södertälje. Jag är lycklig över att kunna sälja dessa!



Stora ekollon finns också till försäljning. Det är kul med lite trädgårdspynt också.
 
VÄLKOMNA
 till Torvan lördag och söndag 11-15!

2 kommentarer:

  1. 'Spotty Dotty' är ju bara så läcker! En sån vill jag ha, men det blir inte än. Har väldigt mycket annat som måste planteras ut i rabatterna innan jag kan köpa på mig något mer:-)
    Ha en fortsatt trevlig helg! Hoppas riktigt många besöker dig i helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Nora! Jag vill bara berätta att jag inte har så väldigt många plantor, så att du inte blir besviken om de tar slut.
    kram!

    SvaraRadera