Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 26 februari 2013

Myror, drakar, grodor och sländor på Torvan och förberedelser inför Trädgårdsmässan!

Den här veckan kommer det en massa leveranser av varor till Torvan. Idag ska jag packa upp fru Drake och herr Myra. Grodan Boll kommer också att ligga i paketet. Alla djuren kommer från Mr Fredrik.


Myran har jag själv haft i trädgården i ganska många år nu. Jag tycker att han är så fin! Jag brukar köpa på mig olika typer av myror när jag stöter på dem. Samlare är för mycket att säga om mig i detta sammanhang men jag tycker att det är lite kul. Som av en slump heter jag Myrberg i efternamn och min myra står självklart på ett berg.


Jag sålde slut på mina myror förra året och tar nu in dem igen. De är dyra men de är väl värda sitt pris. Det rekommenderade utpriset är 850 kr men jag kommer att ta 790:-


 
Fru Drake är egentligen en blom- eller ljushållare. Men jag har köpt in klockor att hänga i munnen på henne istället. Hon pinglar lite stillsamt, precis lagom när vinden tar i. Det rekommenderade priset för henne är 595:- Hos mig på Torvan kostar hon 550:- utan pingla och med pingla 650:-
 
Sakerna från Mr Fredrik är lämpade för både inomhus- och utomhusbruk.
 
 
Två söta typer av grodfontäner och en 15 cm bred och hög trollsländekrok kommer också att finnas i Torvans lilla shop och i Torvans och Kullagårdens monter på mässan Nordiska Trädgårdar.
 
Massor av växtstöd och annat kul för trädgården kommer också att finnas och självklart även växter. 
 
Välkomna till Torvans och Kullagårdens monter som kommer att vara placerad nära balkongutställningen på Nordiska Trädgårdar i Älvsjö den 11-14 april!
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dina myror, dom är jättefina. Jag skulle vilja ha alla men de är lite dyra. Det är sånt man får önska sig i födelsedagspresent om flera kan gå ihop och köpa. Vi ses. Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i, att det är fina födelsedagspresenter! Jag köpte min myra på en trädgårdsmässa i födelsedagspresent åt mig själv.

      Har snön smält hos er? I Skåne har de snödroppar och vintergäck och här är det en halvmeter snö. Så orättvist!

      Radera