Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 23 februari 2013

Mossa

 
Jag längtar så efter grönt! Och just nu, särskilt mycket efter mossa. Jag har upptäckt att jag behöver en massa mossa och hur ska jag få tag på den, kan man undra!


Mossa på fuktiga klippväggar är otroligt vackert. De här bilderna tog jag i Norge. Där fanns vyer som tog andan ur en och det var lätt att glömma att titta nära. Bergen, fjordarna, branterna och det turkosgröna vattnet! Men mossan på bergväggarna, den tog också andan ur en.

 
Här kryper mossan uppför berget.
 
Ute ligger fortfarande snön djup och jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar