Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 2 december 2012

Första advent och väderleksrapport


Hoppsan! Den lilla söta cyklamen som jag glömde att ta in innan det blev så kallt har fått mössa, men det hjälper inte, det är en kall mössa. Nåja, så länge det är kallt kommer den att pryda sin plats för nu är det en iscyklamen.

Första advent och det är fantastiskt vackert där ute! Faktum är att jag just nu tycker att det är trevligt med snön. Det är mycket ljusare och nu när snön har kommit kan den ligga kvar en månad men sedan räcker det. Efter nyår kan det bli mildväder igen!


Men julkänslan infann sig direkt när snön kom, det går inte att förneka. Låt oss njuta av den.

 
Orden Advent, adventus betyder ankomst och i år sammanföll vinterns ankomst med första advent.
 
 


Ungefär två decimeter snö har vi fått hittills.
 
Jag önskar er alla en trevlig första advent!

1 kommentar: