Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 18 december 2012

December!

 
Nu är det ett tag sedan solen sken på det här härliga sättet och jag längtar efter den. Den når inte särdeles högt på himlen nu i sena december och det är inte många timmar under dagen som vi kan få se den men snart vänder det, närmare bestämt den 21 december, på fredag alltså.


Det är orimligt mycket snö hos oss i Tullinge och trots att det har varit blidväder ett par dagar så har vi lika mycket snö kvar. Ingen snösmältning! Den har packats lite hårdare men snön ligger fortfarande kvar på träden och det blir tungt för trädens grenar. Jag bävar för vad som kommer att visa sig i snösmältningen! Vart har mitt lilla judasträd försvunnit? Det syns inte alls. Är det avbrutet, knäckt?


På altanen står en hängsälg som har fått en så tung hatt att det har böjts sig ordentligt. Mössan har nu trillat av och ligger lite elegant vid sidan om, men det lilla trädet lutar lika mycket ändå.

Jag har fått några förfrågningar om växtstöd och marschallhållare. Man har velat ge bort sådana som julklappar men tyvärr är det inte möjligt i nuläget att få fram några stöd. Det ligger alldeles för mycket snö här för att man ska kunna få fram stöd som står intrasslade i varandra och nerkörda i marken. Några ligger dessutom under snön.

Nu är det bråttom med alla julförberedelser! Härligt men bråttom. Det gäller att stanna upp då och då och njuta också för det är faktiskt en mysig period om man bara drar ner på "måstena".

 Låt oss njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar