Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 10 november 2012

Friskvård


Det är oerhört grått där ute och just nu faller skymningen dessutom. Det kommer alldeles strax att vara mörkt. November är november!

Jag har spenderat ett par timmar därute idag och det var väldigt blött men skönt ändå. Vi har haft
ca:7 plusgrader idag och det är bara att tacka och ta emot.

Trädgård är friskvård även i november och det är en alldeles särskild stämning i trädgården nu i höstmörkret. Där vilar ett lugn och en stillhet som är välgörande.

Det kommer att bli som det brukar för mig, även i år. Jag kommer att hålla på där ute tills jag en morgon vaknar till en vit värld och då kommer jag att vara lika överraskad som jag brukar. När snön sedan smälter framåt vårkanten kommer jag att hitta igen planteringsspaden och det andra som jag lämnat där jag grävde och pysslade sist. Det som göms i snö...




 

1 kommentar:

  1. Jag tycker också om att vara ute så länge det går, oavsett väder. Det gör inget om det är lite grått och trist, man får i alla fall lite mer ljus. Jag tycker mer och mer illa om att det blir så mörkt, både morgon och kväll. Vi hörs/Carita

    SvaraRadera