Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 19 september 2012

Frostvarning och lökfest



Det är det här som smhi varnar för. Första frosten ska komma i helgen! Det klagas en del på smhi om att de inte alltid har rätt. För min del får de gärna ha fel ibland! Måtte de ha fel denna gång!

 

Den första frosten är egentligen inte så farlig men vi får i alla fall den första lilla varningen om vad som ska komma.           Låt oss få slippa en stund till! Vi har lökar som ska grävas ner. Eller har ni alla grävt ner alla redan?
Själv ska jag börja gräva nästa vecka för i helgen ska de sista lökarna säljas. Sedan kan jag plocka ut det som ska stanna på Torvan fast en hel del ska förstås krukas upp inför nästa års försäljning på exempelvis trädgårdsmässan i Älvsjö.
 
Denna helg är min sista öppethelg för säsongen.
Ni är hjärtligt välkomna lördag och söndag kl. 11-15!
Vi ses!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar