Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 16 augusti 2012

Vattning!

Vet ni vad! Jag har vattnat! Gårdagskvällen spenderade jag i trädgården tillsammans med vattenslang och spridare och det har faktiskt inte varit många gånger i sommar som vi har umgåtts, vattenslangen och jag. Men lika bra tyckte jag, eftersom smhi säger att det ska vara varmt och fint några dagar framåt. Det är högtryck!

Sommaren är inte slut även om många avslutat semestern. Låt oss hålla kvar sommaren så länge vi kan.


Under tiden som spridaren stod på gick jag runt och fotade lite och här är Clematis 'Huldine' mot en blek kvällshimmel. Den är sidenvit, denna skönhet och undersidan har violetta nerver. En favorit!


Läkesilveraxet, Cimicifuga racemosa, även den, mot kvällshimlen. Läkesilveraxet blommar i slutet av juli till början av augusti och det är en underbar och reslig perenn där knopparna är klotrunda pärlor som senare slår ut i ljuvt fluff. Stjälkarna är stadiga och jag har aldrig behövt att binda upp dem och det trots att det många somrar har varit ordentligt torrt här i trädgården.

Låt oss nu fortsätta att njuta av sommar och sensommarblomning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar