Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 14 augusti 2012

Tusen trädgårdar!

Stort tack till er, alla ni som kom och besökte Torvan, under helgen!
Jag har haft en otroligt trevlig helg och hoppas att ni hade detsamma, här och på era turer runt till olika trädgårdar! Stundtals var det många besökare här och det var lite svårt att hinna med att prata och svara på alla frågor. Många frågade, och det är så underbart kul att möta ett så stort intresse för det som man har lagt så många, och ibland långa, timmar på att utveckla.


En del av växterna var det många som lade märke till och frågade om. Till dem hörde flugtrumpeten, Sarracenia purpurea och att den är härdig, fascinerade.




Podophyllum 'Spotty Dotty' var det också många som lade märke till.

Bilder från trädgården i helgen:





Annat visade jag mer aktivt, som exemplevis den mycket låga myntan, Mentha requienii, som doftar så otroligt starkt. Jag har två välmående plantor som jag har placerat i torvblock. Det kan vara lite knepigt att få dem att övervintra men båda plantorna har klarat sig fint. Om man ska lägga märke till dem så behöver man peka på dem och prata om dem eftersom de gömmer sig bland mossan i torvblocken.



Sedan är det liljan Mambo som ALLA ser. De flesta tycker nog att den är underbar.


Nu har vardagslunken satt i gång igen men snart är det en ny helg. Välkomna tillbaka till Torvan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar