Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 19 juli 2012

Växtbestyr


Här är en av mina hostafavoriter 'Krossa Regal'. Jag ska ta upp den och dela den lite senare. Den börjar bli lite för stor för sin växtplats.

Idag har jag krukat om massor av hostor. Och så har jag räddat två av mina frösådda syrener. Jag beställde och sådde en blandning av olika syrenarter och hybrider för ett antal år sedan. Tänk er nu några pyttesmå krukor med meterhöga syrener med väl förgrenat rotsystem... utanför krukorna. Jag hade ett besvärligt göra med att klippa bort krukorna utan att skada rötterna alltför mycket. Hur kan det komma sig att sådant händer? Det är tyvärr inte första gången!


Ibland, men bara ibland, kan det finnas fördelar med järnblommor. Här är en hibiskus i järn som jag säljer, en skötselfri skönhet.

Ha en trevlig och skön sommarkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar