Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 10 juli 2012

Nya trädgårdsäventyr!


Idag får ni se denna skönhet igen!
Dicentra 'Burning Hearts' blommar något helt otroligt! Den har inte gjort någon paus hittills sedan den slog ut och det ska bli riktigt intressant att se hur uthållig den är i sommar.

Burning Hearts är svår att hålla fin i kruka och många av mina försäljningsplantor har dött för mig. Inte många finns kvar och det är underbart att se hur väl den sköter sig när man väl planterar den!


Igår var jag ute i trädgården hela dagen. Jag krukade bl.a. upp den gulbladiga perukbusken, Cotinus coggyria 'Golden Spirit, som har växt på sig fint. Nio små fina buskar finns nu till försäljning.

Jag spenderade också ganska många timmar på att flytta växter och komplettera i den nyaste planteringen under björken. Jag var väldigt nöjd när jag gick in igår kväll. Undrar om jag kommer att vara lika nöjd idag?


De som har köpt liljan 'Spring Pink' av mig borde vara glada och nöjda just nu. Jag tycker hon är fantastisk!


Den lilla revsugan, Ajuga 'Arctic Box', som jag köpte förra året, har fått några fler bladrosetter. Den sprider sig inte med raketfart precis, denna lilla goding. Jag trodde att jag skulle kunna dela den i år för att ha på försäljningsbordet men det får allt vänta tills nästa år det.

Vidare mot nya trädgårdsäventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar