Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 30 juli 2012

Lyckliga insekter


Silvermartornet, Eryngium giganteum, lockar till sig mängder av insekter och fjärilar... och mig!
Det är fascinerande att stanna en stund och titta, för här flockas verkligen insekterna. De cirklar ovanför, varv på varv, för att sedan lyckliga slå sig ner. Underbart!

En trädgårdsägares önskedröm är regn på nätterna och sol på dagarna och i natt gick mina drömmar i uppfyllelse. Det har kommit ner ordentligt med välbehövligt regn och nu, nu skiner solen!

Carpe diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar