Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 28 juli 2012

En vanlig och en ovanlig


Denna höstflox, Phlox paniculata, tycker jag är fin. Vilken namnsort det är, näe, det kommer jag inte ihåg!


Den här har jag visat  förut, Beesia calthifolia, en ovanligare växt än den första. Bladverket är fantastiskt, blanka hjärtformade blad med tydlig nervatur. Nu blommar den och jag vill gärna visa er även blomman som är ytterst elegant och gracil.



Ikväll har vi njutit av en underbart ljum sommarkväll! Vi hoppas på många fler sådana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar