Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 8 april 2012

Trädgårdsmässa den här veckan!

Glad Påsk! En lite försenad påskhälsning, men påsken är ju inte över än. Hoppas att ni alla har haft en skön ledighet!

För mig är ledigheten över nu. Jag har spenderat största delen av dagen i växthuset. Jag har en hel del som ännu inte är uppkrukat. Kvällen har använts till att skriva växtetiketter och att skriva information till det som jag ska sälja under trädgårdsmässan. Konstigt, jag tyckte att jag låg ganska bra till i mina förberedelser men det visar sig att jag har glömt bort, eller förträngt, en hel del arbetsuppgifter.

Jag tar nog med mig några Haquetia epipacis 'Thor' till trädgårdsmässan. De har börjat att titta upp ur krukorna. Bara lite men ändå.


Haquetia epipactis 'Thor', gullflocka


Här är en frösådd av Haquetia epipactis 'Thor'. Den blev inte variegerad som Thor är och det kan man inte förvänta sig, men lite kul är den trots allt, med sin blekgröna färg. Annorlunda är kul. Ofta.

Jag är inte riktigt klar med kvällens arbete. En halvtimme till ska jag pyssla.


Välkomna till Kullagårdens och Torvans monter A24:12, den lilla orangea pricken!



1 kommentar:

  1. Jaha, ska anstränga mig att komma iväg så tidigt som möjligt på torsdag för att få åt mig dyrgriparna. (Fast jag kommer nog iallafall inte fram förrän 10-11 tiden.
    Är sugen på både den "riktiga" och den "frösådda" 'Thor'. Tycker den rödaktiga stjälken är häftig mot den limefärgade blomman.

    SvaraRadera