Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 16 mars 2012

Vårbruk

Mer städning i trädgården blir det idag.  Med vårstädning där ute ställs jag alltid inför svåra val. Ska jag verkligen låta det gamla fula men ack så nyttiga lövtäcket vara kvar eller ska jag ta bort det och njuta av den svarta rena jorden? Det blir så fint när man rensar bort och det är så mycket lättare att se de spirande växterna men de där gamla löven gör ju att man får jordförbättring alldeles gratis. Jag tycker att maskarna kunde jobba lite snabbare faktiskt! Fast det är klart, man kanske måste ursäkta dem lite eftersom tjälen fortfarande finns där.


En oskarp höstbild på masken Max som keramikern Evelin Skeppström gör. Hon gör dem i stengods och de tål att vara ute året runt. När jag öppnar Torvan i maj kommer de att finnas till försäljning igen.

Nu måste jag sätta fart! Mycket ska fixas idag för nästa vecka ska jag ta emot årets första växtleverans. Då kommer jag inte hinna ut i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar