Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 13 mars 2012

Snöklockan har slagit ut!

Snöklockan har slagit ut! En trevlig överraskning att mötas av under rundturen idag. Det har varit lika varmt och fint idag som igår så det var självklart att spendera en stund i trädgården idag också.

.Detta är fusk! Bilden är från förra året och det är inte samma snöklocka som jag såg blomma idag men jag hade faktiskt inte med mig kameran med mig ut idag.

Jag har försiktigt räfsat bort löv från en av mina blötbäddar! Vilken njutning! Årets första rensning fast det var väl kanske inte så mycket rensning egentligen, mer städning. Att städa bort en del av vinterns täckning i form av löv och nedfallet ris är så kul för det som kommer fram är så hoppingivande. Linnea borealis ssp.americana har blivit en ännu större matta än i höstas. Den är verkligen växtvillig!


Idag är det bara fusk! Detta är en bild på Linnea borealis ssp. americana tagen i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar