Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 18 mars 2012

Nordiska Trädgårdar 12-15 april

Idag skiner solen men jag sitter inomhus. Det känns inte riktigt bra samtidigt som jag är väldigt nöjd med mig själv. Jag har nämligen äntligen bestämt vilka bilder jag ska visa i mina föredrag som jag ska hålla i april. Det känns skönt att vara klar med det arbetet eftersom det kommer att bli intensivt framöver.

Det är mycket som ska ordnas och hinnas med, dels i den egna trädgården men också inför trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar i Älvsjö den 12-15 april.

Kullagården Svets och Smide och Torvan kommer att samarbeta i en liten monter. Kullagården kommer bl.a. att sälja växtstöd, modell mindre, ex. pionstöd och Torvan kommer att ha kul växter till försäljning.
Vår monter A24:12 kommer att ligga precis i mitten av A-hallen, alldeles framför näsan när man kommer in i hallen. Välkomna!


Imorgon kommer den första växtleveransen inför årets försäljning. Här kommer en liten förhandstitt!

Trillium grandiflorum, treblad

Armeria 'Nifty Thifty', en läckert variegerad trift.

Lilium 'Spring Pink', lilja

2 kommentarer:

  1. Förra året tog jag för säkerhetsskull och markerade i förväg alla intressanta utställare som jag hittade på kartan. Nu har funktionen på webbplatsen för mässan förbättrats så om man klickar att man vill spara en utställare så markeras det i kartan åt en.

    Du är redan markerad...

    SvaraRadera
  2. Kul, då ses vi snart! Det går fort nu. Det är vår! Välkommen!
    /pia

    SvaraRadera