Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 27 oktober 2011

Odjur = rådjur!

Jag är arg! Jag planterade en ny magnolia för ett par månader sedan. Nu ligger halva magnolian på marken vid sidan om. En enda snabb tugga från ett odjur som gick förbi härom natten. Ja just det, rådjur! Man kan ju bli galen! Jag har sett framför mig hur de stora exotiska bladen skulle skugga skönt under högsommarens hetta. Nåja, drömma kan man ju. Det kanske blir ett stort flerstammigt träd nu istället. Hm...

Här är ett skydd för en mindre växt än en magnolia. Denna uppskurna kruka såg jag i Linnéträdgården i Uppsala. Snyggt, tycker jag, men hur åstadkommer man en sådan?


Nu är det dags att börja drömma om härliga innemiljöer. Här är ett trevligt uterum med fantastiska växter! Åh, vad jag önskar att dessa krukor med myrten var mina. Jag har en liten planta i vardagsrummet men det är nog tyvärr bara en tidsfråga innan bladen börjar ramla. Myrten vill ha svalt, ljust och i varje fall lite luftfuktighet. Jag har ställt en sprayflaska bakom gardinen i rummet men jag vet ju att jag kommer att glömma att spraya.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar