Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 9 augusti 2011

Trädgårdsbesök

Ikväll får jag besök av Nacka-Värmdö trädgårdssällskap. Det ska bli väldigt trevligt! Nu har det ju dessutom regnat så det är inte tvärtorrt överallt även om en del har tagit skada av att det varit så enormt torrt i sommar. Tyvärr så har tulpanträdet, Liriodendron tulipfera en hel del gula blad. Sorgligt!


Och Achlys triphylla,en perenn som också har ett speciellt och vackert bladverk, har blommat över. Inte för att det gör något, bladen är fortfarande lika vackra. Jag hoppas att mina gäster ska hitta kul växter att titta på och att de får en riktigt trevlig kväll utan regn. Regn ska komma på nätterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar