Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 23 augusti 2011

Omskolning

Det har varit en härlig eftermiddag! Ja, förutom att hunden smet förstås. Plötsligt var hon puts väck och vi ropade och ropade. Hon var inte under huset som hon brukar när hon är borta och den här gången blev jag orolig för hon var borta länge. Det visade sig att hon inte hade gått så långt. Hon hjälpte grannen att klippa gräset.

Efter att hunden var upphittad satt jag och skolade om frösådder. Bland annat skolade jag om Anemone narcissiflora som jag sådde förra året.

 Jag krukade också upp delningar som kan bli försäljningsplantor till nästa år.

Haquetia epipactis 'Thor'

Jag hann med en hel del eftersom jag inte gick in förrän ganska sent. Jag stannade ute så länge jag kunde eftersom det var så varmt och skönt. Det har varit en av de där dagarna som man måste försöka minnas om några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar