Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 10 augusti 2011

Lilium 'Mambo' och Berkheya purpurea

Tack för en oerhört trevlig kväll, Nacka-Värmdö trädgårdssällskap!

När vi gick runt i trädgården igår visade jag Lilium 'Mambo' som inte riktigt längre står i sin fulla prakt. Jag lägger därför in bilder på henne som är tagna för några dagar sedan. Hon är mycket vacker och i motljus är hon extra fantastisk.



Min tistelaster, Berkheya purpurea, har klarat två vintrar och är också en skönhet väl värd att fotografera. Hon står i ett av stenpartierna där jag lagt gatsten omväxlande med annan sten för att skapa en mer levande yta. Stenen är lagd i sandlådesand. Det är väldränerat och stenarna gör att det magasineras en del värme och tistelastern har mått bra hittills. Det ska bli spännande att se om hon fixar en vinter till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar