Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 12 augusti 2011

En vacker Clematis!

Clematis 'Huldine' är en av mina absoluta favoriter! Hon är så ljuv med sina sidenvita blommor med lila strimmor på undersidan av kronbladen. Blommorna är inte så stora och därmed är hon mer elegant än många andra.


Huldine blommar både på årsskott och på gammal ved och därför beskär jag henne till hälften. Då får jag en längre blomning än om jag hade skurit ner henne helt och hållet.


Hon blir ungefär två meter hög och här i Torvan trädgård klänger hon i ett av Kullagårdens klematistorn, som ett elegant utropstecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar