Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 30 juni 2011

Trågtillverkning i Torvan Trädgård söndagen den 24 juli kl. 11

Innan jag påminner om att man kan tillverka tråg tillsammans med kursledare Gun Skybrand, ordförande  i Sällskapet Trädgårdsamatörerna här i Torvan Trädgård söndagen den 24 juli, vill jag berätta att jo, Rosa 'Valdemar' blommar faktiskt. Mycket sparsamt och väldigt nära marken, men ändå!

Om du vill vara med och leka den 24:e, så är det föranmälan och begränsat antal deltagare som gäller. Mejla info@torvan.nu om du vill vara med. Det finns fortfarande platser över. Du betalar vad ditt tråg kommer att kosta i tillverkningsmaterial samt 150 kr i kursavgift. Ett urval växter som passar för tråg kommer att finnas till försäljning.

Trågen kommer att tillverkas i s.k. hypertufa med plastfiber inblandat i materialet för ökad hållbarhet. Plasfibrerna är tunna fjäderliknande fibrer som inte syns när tråget är färdigt. Vi startar kl. 11.
Nedan, exempel på odling i tråg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar