Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 24 maj 2011

På lördag öppnar Torvan Trädgård för säsongen

Välkomna! På lördag öppnar jag Torvan för i år och denna vecka är fylld av förberedelser inför detta. Jag vill ju att det ska var fint i trädgården och så måste jag hinna med att duka upp växter och varor.



På fredag kommer jag att pyssla med att göra fina Mors Dags-krukor och jag kommer att använda de 60-70 år gamla handdrejade krukorna efter Magnus Johnson, vår klematiskung, till dessa blomarrangemang.









Jag har köpt in kul och lite ovanliga sommarblommor till krukor och amplar också förutom de perenner och barrväxter jag har att erbjuda.

Geum sp.




I trädgården är det verkligen många växter som blommar just nu.



Lewisia tweedyi 'Alba'

Och Liriodendron tulipfera, tulpanträdet, håller på att veckla ut sina blad.

2 kommentarer:

  1. Kul! Jag längtar redan!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Trevligt Anna! Jag väntar på dig! Välkommen!

    SvaraRadera