Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 18 april 2011

Påskvecka


Påskvecka och lite extra ledigt! Underbart!
Den här veckan får man elda. Jag har en kompis som har ordnat med en tunna. Det är skönt att ha den där tunnan att elda i för jag tycker att det är lite otäckt. Det börjar att bli riktigt torrt i markerna redan. Märkligt, snön försvann för bara en och en halv vecka sedan.

En hink med vatten och vattenslangen finns där som beredskap om det skulle gå på tok.

På bilden till höger ser ni några decoupage-ägg som jag gjort.


Haquetia epipactis 'Thor' är en riktigt tidig perenn. Denna bild är från förra året men det behövs inte många sådana här soliga och varma dagar för att Thor ska se ut som på bilden. Den blommar så fint redan även om blommorna inte har riktigt så här långa stjälkar. Bladen syns inte ännu. De kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar