Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 3 september 2010

Nu startar jag en blogg här i Torvan Trädgård!  Jag kommer att skriva om min trädgård och om mina gröna funderingar i största allmänhet.




Jag har varit ganska försiktig med nya växtinköp till trädgården denna säsong. Fast allt är ju relativt förstås. Det finns säkert många som tycker att jag kostar på trädgården orimligt mycket. Men det är ju så roligt med växter! Jag kunde inte låta bli detta judasträd när jag snubblade över det. Det finns ju ändå en liten chans att det ska klara sig här eftersom det är extremt väldränerat på Torvan. Här finns faktiskt nästan ingen jord alls men desto mer sand. Torvan Trädgård ligger granne med ett sandtag och om man gräver en decimeter eller så hittar man sand. Inte sandjord utan sand. Håll tummarna för min Cercis! Jag ska vara snäll och täcka med lite tallbarr senare i höst men mer kommer jag inte att göra så jag behöver era tummar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar